August September Oktober November December Januar

20 august 2004

Det er d. 20 august, og klokken er lidt over fire om morgenen. Jeg er i gang med de sidste par timers flyvning til Sydney.

Men det hele er jo startet noget før….. Lad os begynde denne historie d. 16 august, hvor jeg forlod min hus i Abildøre for sidste gang…

Som de fleste ved, har jeg afspadseret timer, samt holdt ferie siden starten af maj måned.  I denne periode har jeg arbejdet hen imod dette mål – altså et års rejse på cykel forskellige steder i verden.

Mit hus er opsagt. Adressen ændret til mine forældre i Rønne, Møblerne står nu i et sommerhus på Falster, og alt det andet jeg ejer, er pakket i 43 flyttekasser, der står på Bornholm. Tilbage er præcis 53 kg grej, der fordeler sig på 20 kg cykel, og 33 kg grej. Det er hvad jeg har at gøre godt med det næste års tid!.

Det er altid svært at lukke helt ned for én tilværelse, og starte på noget helt andet… Jeg har fra tid til anden også haft mine tanker om det fornuftige i det jeg er i gang med. Jeg er dog kommet til den overbevisning, at det jeg laver lige nu, er HELT rigtigt for mig:-)

I mandags gjorde jeg det sidste af huset rent, pakkede cyklen, og kørte op til udlejeren og afleverede nøglerne. Det var en mærkelig følelse. Nu har jeg kun mit telt som ”fast bolig”. Cyklen er mit transportmiddel, og verden ligger helt åben:-)

Jeg brugte de sidste dage i Danmark hos mine gode venner Pia og Jørgen i Virum. Mandagen blev brugt på at cykle derind. Jeg nåede helt frem uden af blive våd. Der var nemlig masser af regnbyger i området, og de blev rigtigt kraftige senere på eftermiddagen. Jeg brugte resten af dagen på at kigge mit grej efter en sidste gang, før den endelige pakning dagen efter.

Tirsdagen stod på storreno af cykel og anhænger. De skal være helt rene for jord, og andet skidt når første land hedder Australien. Jeg har nok Virums bedst lugtende cykel. Den er nemlig vasket af i vellugtende opvaskemiddel… Dækkene har jeg været særlig grundige med. Gik dem efter med en stiv børste efter vasken.

Jørgen har skaffet mig en fin papkasse fra en cykelhandler. En rigtig dejlig kraftig kasse.

Jeg havde regnet med at jeg kunne nøjes med at afmontere forhjulet, dreje styret, og afmontere pedalerne, for at få plads i kassen – men nej!!. Måtte have det meste af cyklen skilt ad, så der skal ligges lidt arbejde før den bliver køreklar igen…

Jeg skilte også BOB traileren ad. Pakkede gaffelen og baghjulet i cykelkassen. Resten kan så gå som et stykke bagage. Lidt svært at forklare – kig på billederne ;-)

Til BOB har jeg også lavet et par stykker træ, så jeg kan bruge den som et bord, ved at vende den på hoved og bruge bunden som bordplade – igen; se billederne…

Om eftermiddagen var vi i planitarium og se en dejlig film fra australien. Det var Peter; Pia og Jørgens søn der havde inviteret. Godt initiativ.

Aftenen gik med at gnave ben – jeg havde nemlig købt spareribs til os alle. Det var en stor succes, og et royalistisk svineri:-)

Onsdag var store rejsedag…. Jeg skulle først flyve klokken kvart i to, så vi havde god tid til både morgenmad og den sidste pakning… Jeg lukkede cykelkassen med gaffatape, for et øjeblik senere at finde min pumpe under sengen…. Den stak jeg ind i kassen igennem et af bærehullene i siden af kassen.

Der var plads til både cykel, trailer, Jørgen, Pia og lille jeg i bilen. Vi havde ellers snakket om, at Pia og jeg skulle tage toget til lufthavnen.

Vi var i lufthavnen lidt over elleve. Indcheckning gik som en leg. Al bagage blev checket helt igennem til Australien. De kendte intet til de 2 x 23 kg jeg havde fået at vide var max vægt på vej til USA… Jeg kunne have haft 2 x 32 kg med uden problemer:-)

Bagefter var vi henne hos tolderne for at få kvitteringen til min bærbare stemplet, så jeg kunne få momsen retur. Det var et lidt større problem. Til sidst fik jeg at vide, at jeg ikke kunne få momsen retur…. Spurgte hvorfor, og svaret var at jeg stadigvæk havde bopæl i DK. Så var det jo heldigt, at jeg ikke havde postet min fremeldelse til Trundholm kommune endnu. Den kiggede de på, og ville så bare se selve dyret. Det fik de så lov til, og jeg tjente 3000 kr:-)

Turen til London gik uden problemer. Det kan man ikke sige om næste ben på ruten. Vi kom sent af sted fra London på grund af dårligt vejr – torden.

Fik fin plads ombord. Sad på først række efter en skillevæg. Masser af plads til benene. Fik en god lur på vej over Grønland og det østlige USA.

Vi landede 3 kvarter for sent i Los Angeles. Ikke noget problem tænkte jeg. Der kan ikke være mange der venter på pascheck på den tid af aftenen. Tog jeg lige fejl!! Der var sort af mennesker, og det gik bare SÅ langsomt…. Da jeg endelig kom igennem, var der under 45 minutter til næste flyafgang. Og jeg havde ikke engang fået hentet min bagage endnu – for ikke at snakke om turen igennem tolden….

Bagagen var jo checket hele vejen igennem, men det sked amerikanerne på, så ALLE måtte hente deres bagage, og gå igennem tolden, for derefter at checke det hele ind igen. Og den slags tager TID. Og det havde jeg altså ikke ret meget af. Og for at gøre ondt værre, skulle jeg også skifte terminal!!. Jeg fik løbet MEGET…

Jeg nåede dog frem FØR de sidste var kommet ombord i flyet, så alt var vel:-) Men for fanden hvor var jeg dog stresset på et tidspunkt, da minutterne tikkede væk, og jeg bare stod HELT stille i paskøen:-)

Der var ikke ret mange med flyet, så der var mulighed for at flytte rundt når først flyet var i luften.:-)eg sad ellers sammen med et rart australsk ægtepar. Vi fik snakket en del før afgang. Da vi kom i luften fandt jeg et fint sæde ved nødudgangen til én af vingerne. Masser af benplads, og et frit sæde til mine småting. Fik sovet lidt igen på turen over stillehavet – men ikke meget. Denne del af turen tog 13 timer….

Landede til tiden i Sydney, og alt gik let igennem både told og paskontrol. Bestilte hotel i lufthavnen, og blev hentet af bil. Så behøvede jeg ikke køre igennem Sydney i morgentrafikken.

Bor nu ca. 5 km fra centrum af byen. Fint værelse med eget bad og toilet. Har alt mit grej på værelset, og har fået samlet både BOB og cykel.

Der var lidt skævheder på traileren, så den skal pakkes bedre næste gang. På cyklen mangler der et støvdæksel til den ene gearskifter – har lavet nødreperation. Og skivebremsen er skæv, så den skal jeg også have rettet op….

Sov fire timer til kl. 14, og har så ellers brugt resten af dagen på at gå lidt rundt i området, og fået noget at spise og den slags…

Vejret har været fint hele dagen. Sol og stille. Det er dog ikke så varmt som hjemme, så jeg måtte have min fleese vest på for ikke at fryse…

Fik KFC til aften…. Og så smagte det ikke engang godt.

21 august 2004

Vågnede allerede ved tretiden om natten. Lidt træls, men sådan er det når man har jetlag. Synes ellers jeg er kommet rimeligt godt igennem turen herned. En enkelt nattesøvn endnu skulle nok få mig helt på benene…

Kørte fra hotellet ved syvtiden. Købte lidt morgenmad hos bageren, og startede så ellers min første ”prøvetime” i den Australske trafik!. Der er MEGET få cykelstier, så for det meste kører man sammen med de firehjulede… Man skal gemme nerverne hjemme J

Spiste morgenmad i en park, med fin udsigt til Sydney skyline. Fandt ind til centrum uden problemer. Man skal bare køre hen til de største bygninger man kan se…

Sydney er en flot by. Meget bakket, og bygget i en fjord, så der er vand at se næsten hele tiden.

Jeg brugte formiddagen til at finde lidt stumper til turen. Købte kort, både almindeligt og på cd-rom, en sammenklappelig vandspand, en lille plasticskovl,  en solhat, smørrelse til kæden, og et par korte bukser med indbyggede cykelbukser J

Eftermiddagen brugte jeg så på at kigge på Sydney centrum. Fik vist set alle de ting man nu engang skal se, men kig på billederne i stedet for J

Fandt næsten hjem til hotellet alene – måtte dog have lidt hjælp til sidst…

Til aften spiste jeg på en vietnamesisk restaurant. Det var bare GOD mad, så det er ikke sidste gang jeg gør det…

Købte mad og sprit til turen i et supermarked på vejen hjem.

Aftenen gik med at pakke til afgang søndag, og holde sig vågen…..

Gik til køjs omkring kl. 2230, men kunne ikke sove. Lå med en masse dumme tanker om turen!!. Men fik da snakket mig selv til ro til sidst, og har så sovet som et lille barn hele natten.

22 august 2004

Sov til klokken halv ti i dag J Der er checkout klokken 11, så det var bare med at komme i gear!.

Hentede lidt morgenmad hos bageren, og brugte elkedelen på værelset, så jeg kunne få kaffe til..

Og så var der ellers pakkemik!. Jeg synes altså jeg har ret meget grej med. Skal nok have det hele kigget igennem om et par uger, for at se hvad jeg egentligt bruger! Resten kan jo enten blive smidt ud, eller sendes hjem.

Var ude af hotellet ved ellevetiden. Kørte til centrum, fordi jeg skal over den store bro midt i byen. Vidste ikke på det tidspunkt om jeg måtte på cykel, men tog chancen… Jeg kørte simpelthen op ad tilkørslen sammen med bilerne, og der var  INGEN cykling forbudt skilte at se J Der var dog en afkørsel til en separat cykelsti lige før selve broen, så jeg var en glad mand.

Mødte ung australier på cykel, der havde kørt rundt i europa i et helt år. Vi fik en god snak, og han anbefalede mig til at køre langs kysten, i stedet for at tage hovedvejen. Det gjorde jeg så, og har haft en fin dag.

Har dog ikke set hverken cykelstier og skuldre på vejene, så har haft tungen lige i munden hele dagen…

Kørte helt ud til Palm Beach uden at vide om jeg kunne få en færge derfra videre nordpå. Det kunne jeg heldigvis!. Snakkede med hyggelige mennesker vedr campingplads på den anden side, og der ligger en ca. 4 km derfra, så det kunne ikke være bedre.

Det var ellers ved at gå op i hat og briller på færgen da jeg skulle ombord. Jeg havde taget BOB af, så det var lettere at komme ombord på den lille færge… Hvad jeg ikke vidste var, at så snart alle var ombord sejlede færgen…. Jeg måtte hen og råbe højt, for at få traileren med, og besætningen var ikke for imponeret af mig J

Der kom en enkelt regnbyge med masser af vind forbi før færgeturen. Det betød, at jeg mistede den ene del af min flagstang. Havde lagt den løst på anhængeren, og var ved at rode i sækken da det skete… Lidt trist. Må nu flage på en halv stang indtil jeg finder noget at reparere med.

Campingpladsen er fin, men koster sgu 24$ - dyrt for at ligge en nat i telt, og tage et enkelt brusebad…

Fik dåsemad og brød til aftensmad. Havde sprunget frokosten over, da jeg var ganske mæt af morgenmaden.

Jeg nåede lige at få hele skidtet sat op, og rettet ind til højre før det blev mørkt – heldigt.

Kiggede lidt tv, og skrev dagbog senere på aftenen.

23 august 2004

Har sovet utroligt dårligt i nat. Kunne ikke falde i søvn. For mange tanker i hovedet, og sikkert også en del jetlag tilbage. Sover sikkert bedre i nat.

Kom af sted ved nitiden, og købte lige lidt brød hos bageren, og noget mælk i en kiosk. Spiste det før jeg forlod byen.

Har ikke været på toppen i dag, så jeg besluttede at stoppe i The Entrance. Cyklet 40 km i meget bakket terræn. Men har dog haft medvind..

Tidligt fremme på campingpladsen, så jeg har haft masser af tid til at ordne grej. Har vasket tøj i min sammenklappelige spand – virker fint. Håber det er tørt til i morgen, da mine bedste cykelbukser også er blevet vasket…

Fint vejr hele dagen. Op til omkring 22-23 grader. Ganske behageligt. De lover varmere i morgen, og dagene frem.

Rettede skivebremsen i morges, så den ikke længere larmer. Virker fint.

Har kørt i meget bakket terræn igen i dag. Men der er meget at kigge på hele tiden. Det skifter imellem små bjerge, søer, fjorde, og byer.

Var inde og besøge turistinformationen i Gosford. De var søde, og hjalp mig med info om campingpladser opad kysten.

Har gået en lille tur ned til vandet og kigget. Flot klippekyst. Købte ind til aftensmaden på vejen hjem igen.

Klokken er nu 1820, og det er buldermørkt udenfor, og jeg står på vaskeriet og skriver dette, da det er for køligt at sidde ude ved min egen elstander ved teltet.

24 august 2004

Stod op lidt over klokken syv. Har sovet godt.  Kom først af sted fra campingpladsen ved halvtitiden. Der var hele  tiden nogen der skulle snakke J De australiere kan altså li’ at snakke J

Har haft fin dag. Kørt 92 km, og har slået lejr i Stockton – lige nord for New Castle. Jeg har fået købt mig et SIM kort i dag hos Telstra. 25$ kostede det. De  forsikrede mig i butikken om, at GPRS selvfølgelig virkede på dette kort – løgn og latin…. Det gør det IKKE. Men det gør til gengæld WAP, som jeg ikke ved noget om. Har snakket med helpline, og de har sendt en email med instruktioner til mig… Den må jeg hente en af dagene.

Jeg kørte direkte ned til New Castle city, da jeg vidste der var en færgeforbindelse lige over til campingpladsen, som ligger på den anden side af en stor flod. Men det var mig helt umuligt at komme ombord med hele bondetoget på én gang, så jeg måtte de 15 km udenom byen…. Kørte først  forkert, og måtte spørge lidt om vej. Kom over en MEGET stejl bro. Nåede lige frem til campingpladsen inden det blev mørkt. Fik teltet op i en fart, og gik så på jagt efter noget mad, da jeg ikke gad gå i gang med kogegrejet – jeg var træt og SULTEN.

Fik kinesisk mad nede i byen – dejligt.

Tidligt på køjen, hvor jeg har indtalt dagens fortrædeligheder på min MP3 spiller. Virker fint.

Skal have kigget mit grej igennem. Synes jeg slæber for meget – det er hårdt i bakkerne.

Det er mørkt allerede kl. 18 om aftenen, så det er bare med at finde på noget at lave i teltet før det bliver sengetid. Jeg læser meget, og hører også radio. Det var godt jeg tog min lille Sony radio med J

25 august 2005

I aftes fik jeg en hyggelig snak med en ældre mand, som var på tur med konen i en stor camplet. Han var også cykelist, så jeg fik mange gode råd af ham. Han havde bla en god rute til mig, så jeg slipper for at køre over broen endnu engang.

Jeg kom først af sted ved titiden. Der er faldet utroligt meget dug i nat, så teltet er MEGET vådt..

Vejret er dog fint – sol og 23 gr.

Kørte nordover, og de sidste par kilometer ud til Pacific Highway måtte jeg køre på jordvej. Det gik dog fint.

Jeg kom så til det før rest area med både bænke og toilet. Dem vil jeg møde mange af på vejen nordover.

Senere på dagen kom jeg også forbi et par stykker hvor der var store vandbeholdere. Det var dog ikke drikkevand, stod der på dem.

Men jeg tog det nu alligevel, og rensede det med mit vandrensningssæt. Jeg skal jo have vand at drikke, og kan ikke bære så meget af det på cyklen…

Er endt dagen på en rigtig skummel campingplads i Kaurah. Gad ikke cykle mere, så da der var en campingplads, tog jeg den – uden først at checke den ordentligt igennem….. Det var fastlæggere hele banden, og de er vist ikke byens bedste børn alle sammen…. Kostede mig 15$.

Blev tæt ved alt mit grej resten af tiden!!. Bad fik jeg dog, og der var også toilet… Har smurt min kæde i dag.

Fik en Works til frokost – stor australsk burger. Til aften stod den så på fish and chips. Så jeg har været rigtigt doven på kokkeområdet de sidste par dage…

Campingværten på den forrige plads, gav mig et godt råd mht cyklen. Tag forhjulet med dig ind i teltet, så er din cykel mere sikret imod tyveri. Det gjorde jeg så!!!.

Lidt tøj har jeg også fået vasket, og fik det næsten tørt til solnedgang. Men også kun næsten, så jeg besluttede mig for at lade det blive hængende natten over – det skulle jeg ikke have gjort L.

26 august 2004

Vågnede tidligt til et telt der var fuldstændigt vådt af dug. Og alt mit vasketøj, som jeg jo lod blive ude, er også sjaskvådt.

Jeg pakkede det hele sammen i en fart, og kørte 500m nordpå, hvor der ligger et lille rest area ud til en flod. Der havde jeg fin sol, og godt selskab af et australsk par, som ville snakke J Fik tørret lidt tøj, og luftet sovepose imens jeg spiste morgenmad.

Kom til Bulahdelah ved frokosttid, og fik lidt at spise. Købte brød og mælk hos bageren. Besøgte turistinformationen bagefter, og fik anbefalet vejen imod Foster. Fik en masse info om overnatningspladser i nationalparkerne på vejen også. Har besluttet mig til at prøve en af dem i nat. Det er gratis her i lavsæsonen.

Fra turistinfo kørte jeg over i en park, for at sortere lidt i al det information jeg havde fået – papir vejer jo også J

Der fik jeg en hyggelig snak med først en ældre royalistisk dame, som kunne alt om det danske kongehus, og lidt efter med en ex englænder, som var på ferie der.

Ved 13 tiden startede jeg så ud af byen – efter først at have faldet i parken, da jeg skulle bestige bondetoget…..

Sikke en tur jeg kom på. Op over hele to bjergrygge. Og de var sgu stejle. Men med mine lave gear, og rolige tråd, kom jeg fint over dem begge.

Jeg kom frem til lejrpladsen ved Bungwahl ved tretiden, og der var ikke et øje!!. Mærkeligt synes jeg…. Men det er altså lavsæson for camping hernede lige nu… Jeg slog lejr, og gjorde mig klar til at overnatte HELT alene i den store australske natur.

Det er ellers et flot sted. Jeg har udsigt over en fin sø, og har både muldtoilet, og regnvandstank – som ikke må bruges til drikkevand…

Vejret har igen i dag været flot. 23 gr og sol hele dagen. Dog lidt skyer til aften, men de forsvandt igen. De par gange jeg var ude af teltet for at slå en lille tår, stod stjernehimmelen helt klar. Det var bare FLOT. Og jeg kunne ikke genkende et eneste stjernetegn J

27 august 2004

Fin morgen Helt alene i verden – næsten. Der kom aldrig nogen på pladsen i aftes, så jeg havde det hele for mig selv.

Jeg fik spist morgenmad, og pakket sammen, og fandt så ellers ud på landevejen igen.

Jeg har besluttet mig for ikke at tage til Seal Rock. Det er jordvej det meste af vejen, og jeg skal samme vej retur. Det bliver over 20 km mere, så det besøg må vente til engang jeg kommer forbi i bil J

På vejen til Foster fyldte jeg min vandflaske op på en rasteplads. Man må godt nok ikke bruge vandet som drikkevand, men jeg rensede det med mit rensesæt, og har på den måde rent og sikkert vand at drikke. Hvor var det dog godt jeg fik det vandrensningssæt med herned.

I Forster fik jeg lidt frokost før turen gik videre nordpå. Lige ved første afkørsel til Taree var der en infotavle, hvor jeg fandt en campingplads kun én km fra hovedvejen. Der tog jeg ind, og måtte af med 15$. Det er et fint sted. Campister og fastlæggere, samt touringfolket er skilt ad, så jeg har det hele for mig selv J

Det er det første sted hvor der er et camper køkken. Altså et sted hvor campister kan lave mad, og sidde og hygge sig ved borde. Det hele foregår under et halvtag. Der er både køleskab, komfur, elkedel osv. Fin service.

Jeg nåede for øvrigt lige at få mit telt sat op, før der kom en regnbyge forbi – perfekt timing…

Har justeret lidt på baggearet. Det trængte…

Fået dåsemad med brød til aften. Tøjvask har jeg ikke nået. Det blev for sent.

Aftenen brugte jeg i camp køkkenet. Har ladet batterier op, og ordnet forskelligt på computeren. Har fundet ud af, at det jeg indtaler på diktafonen kan importeres til computeren og bruges der. Så nu kommer disse åndelige udgydelser også med under den enkelte dato.

Tændte telefonen, og der var en besked til mig. Ringede op til telefonsvareren, men kunne ikke høre noget… Tænkte det måske var Jørgen der havde forsøgt, og sendte ham en SMS. To minutter senere var Jørgen i røret. Vi fik en hyggelig snak, og bagefter satte han mig igennem til de gamle i Rønne, som jeg også fik en lang og hyggelig snak med. Alt i alt en dejlig aften.

Har fået cyklet 73 km i dag.

Det er dejligt at køre på Pacific Highway. Der er næsten hele tiden en stor bred skulder jeg kan køre på. Ude på de mindre veje mangler denne skulder ganske ofte, og man bliver så nødt til at køre blandt bilerne, hvad der ikke altid er lige sjovt.

28 august 2004

Stod op til en dejlig morgen. Natten har været kold, så jeg måtte helt ned i posen i nat.

Har soveposen ude til lidt luftning – det bliver den ikke ringere af J Medvind har jeg også haft!

Kom frem til campingpladsen i North Haven midt på eftermiddagen, efter en dejlig dag på landevejene. Har ikke engang været i de lave gear i dag!

Det er en rigtig flot plads. Jeg fik for første gang rabat – 15$ måtte jeg af med. Normalt er prisen 19, men det er for to personer…. Jeg er jo ene, men har indtil nu måttet betale fuld pris. MEGET mærkeligt system!!.

Fik gang i noget tøjvask ret hurtigt, og fik det da også lige hængt til tørre, da det begyndte at regne. Lidt surt… Bugte så lidt penge på en tørretumbler i stedet for. Man kan komme på internettet for ”kun” 5$ for 40 minutter. Det var jeg så, da der jo ligger mail til mig vedr opsætning af WAP på min mobiltelefon. Der var også flere andre mails, som jeg lige fik svaret på. Jeg kunne ikke få lov til at slutte hverken det ene eller det andet til maskinen, så fik ikke sendt dagbøger af sted…

WAP virker ok på min PDA, men IKKE sammen med min PC, så jeg er noget sur. Gider dog ikke spilde mere tid på det. Mht hjemmesiden, så bliver det sådan, at jeg brænder det hele ned på en CDROM, og sender den til Leif, som så lægger den ud på nettet for mig.

Sikke et uvejr der kom over os sidst på eftermiddagen. Masser af regn, torden og lyn.

Har spist pastaret og corned beef til aften. Det smagte rigtigt godt. Det kunne godt blive en evergreen på turen!.

Aftenen går med telthygge. Læsning og radio. Måske lidt snask til J

Jeg måtte for øvrigt flytte teltet til et højere sted, da campingmutter var bange for at det lå for lavt, hvis det blev skybrud… Det blev det heldigvis ikke.

29 august 2004

Der var meget dug i morges, så jeg lod teltet stå og tørre lidt før jeg sadlede op.

Har kørt 86 km til Kempsey.

Det har været en utrolig flot dag i dag. Jeg startede ud med at køre til Port Macquery, som er en meget flot og rig by, helt ude ved kysten. Der var mange fine udsigter på vejen. Det er en meget bakket by, så jeg fik sgu sved på panden. Fik snakket med en del forskellige mennesker på havnen. De var ret interesseret i hvad jeg dog havde gang i!. Kørte lidt rundt i byen og kiggede, før turen gik videre ud til hovedvejen igen.

Har fået handlet ind i et stort supermarked på vejen. Så nu har jeg mad til et par dage igen.

Til frokost fik jeg en works – en kæmpe burger – og en cola. Dejligt.

Lige syd for Kempsey lå der 2 campingpladser. Jeg synes nu ikke de så ud af noget videre, så jeg fortsatte ind imod byen. Hos turistinformationen fik jeg at vide, at der lå én enkelt plads lige nord for byen. Der kørte jeg så ud. Sikke noget lort… Rigtigt misligholdt sted. Helt op ad hovedvejen, med masser af larm… Og så ville de sgu have 15$ for det. Men værten var nu en flink gut, så det var jo lidt af et plaster på såret… Vi fik snakket en del sammen.

Til aften fik jeg kylling hos KFC oppe i byen. Gad ikke lave mad selv. Jeg købte mig også en avis, og sad bagefter med en god kop kaffe og læste.

Fik justeret forkert på baggearet forleden dag. Det skal jeg lige gøre om!!. Har ikke lyst til at stå på en bakke med en kæde der sidder fast imellem hjul og bagkrans.

Er begyndt at cykle med en lavere kadance i dag. Det går meget bedre. Jeg lader benene om at bestemme kadancen, og så skal jeg nok tage mig af styringen. Det går rigtigt godt.

30 august 2004

Vågnede tidligt. Der var meget trafikstøj fra hovedvejen. Jeg har ellers sovet med ørepropper i hele natten.

Søvnen har der ikke været noget i vejen med.

Teltet er ikke så vådt her til morgen. Men det når jo aldrig at blive tørt før jeg pakker sammen, så når det bliver pakket ud igen sidst på dagen, lugter det lidt… Jeg lader det så lufte godt ud, før jeg putter alt mit grej ind.

Har kørt 110 km til lige syd for Coffs Harbour. På det sidste stykke mistede jeg orienteringen, og måtte spørge en ung mand om vej til campingpladsen.

Jeg bor på en fin plads, med flotte faciliteter. Jeg er stadigvæk den eneste i telt, så der er masser af pladser at vælge imellem.

Jeg har slået mig ned under et par gode træer, og med ryggen imod den kraftige vind. Fik jeg fortalt, at jeg har kørt i pæn modvind hele dagen?.

Aftensmaden stod på pastaret med dåseskinke. Dvs det gjorde den så ikke, og nu bliver historien rigtigt spændende!

Jeg sidder der og rører lidt i gryden, da en bil stopper lige uden for mit telt. Ud stiger en dame og den gut der har fortalt mig vejen til pladsen. Han har på én eller anden måde opfattet at jeg er fra Bornholm!!. Hvordan ved jeg ikke… Det sjove er så, at hans mor har været gift med en bornholmer fra Nexø, og alle børnene jo så er halve bornholmere!!. De hedder for øvrigt Nexø til efternavn!.

Jeg bliver inviteret hjem til aftensmad hos dem. Der er 5 børn, lige så mange hunde, en kat og en papegøje!!. De bor i et dejligt hus ned til et lille vandløb.

Vi får en dejlig wokret med masser af grøntsager – lige hvad jeg mangler. Og så går snakken ellers. Alle har jo været på Bornholm, så det fyger i luften med stednavne J Jeg viser mine billeder på computeren, og det skaber stor glæde!!.

Klokken 2130 kører de mig tilbage til campingpladsen – en meget stor oplevelse rigere!!!. Det er da utroligt hvad man oplever J

31 august 2004

Så står den på hviledag. Jeg vågner dog tidligt, da fuglene gør det samme. De har en meget stor lyst til at synge når det lysner, og det vækker mig L

Har betalt mine næste 20$ for det næste døgn, og fik samtidigt lov til at bruge stikkontakten i tv-stuen…

Har fået skrevet alle dagbøger ind, og er begyndt på hjemmesiden.

Brugte et par timer på det, og samtidigt med regnede det, så timingen var perfekt.

Gik mig en lang tur ud til et indkøbscenter lidt uden for byen. Fik vejen forklaret, men må have gået forkert, fordi det tog sgu lang tid at finde det… Vejen hjem gik hurtigt….

Jeg besøgte også et bibliotek, hvor jeg var 30 minutter på internettet. Der var cd-rom i maskinen, så jeg vil brænde min hjemmeside ud på en skive, og forsøge at få den lagt ud på nettet på den måde.

Til aften stod den på pizza i byen – ikke noget at skrive hjem om… Men jeg blev da mæt.

Aftenen blev brugt på en bog og lidt radiolytning.

Og der er INGEN billeder i dag. En eller anden idiot har slettet dem på kameraet…